Jun 18, 2009

A day in Copenhagen



I'm spending the most of the day today in Copenhagen. One of my classmates is an erasmus-student so he was only studying here for one semester and his going back to his country (Holland/The Netherlands) on saturday. But before going home he really wanted to see Copenhagen so we're spending all day there. We're planning on going to Christinia, The Little Mermaid, some shopping on Strøget (the shopping street) and then some sushi for dinner. Did you know that it's International Sushi-day today? A really good excuse to get sushi for dinner today ;)
I hope I'm gonna find some good stuff in Copenhagen today - I'll show you if I do, of course!

----------------------------

I dag bruger dagen i København. En af mine klassekammerater er erasmus studerende og han skulle derfor kun læse 1. semester sammen med os - øv! :( Han skal tilbage til Holland på lørdag, men før han smutter hjem vil han rigtig gerne se noget af København. Derfor tilbringer jeg dagen der med ham. Vi har snakket om at besøge Christinia, Den Lille Havfrue, Strøget og så slutte dagen af med sushi. Vidste i at det er International Sushi-dag i dag? En rigtig god undskyldning for at snuppe sushi i aften ;)
Jeg håber jeg finder nogle lækre sager i København - hvis jeg gør, så skal jeg selvfølgelig nok vise det her på bloggen!

Strøget - the shopping street

The Little Mermaid

4 comments:

Hazel said...

Håber, at I får en dejlig dag. Vejret ser da i hvert fald ud, som om det har tænkt sig at arte sig :)

Stine said...

Ej, så ku jeg ha spottet dig :p

Miss Jeanett said...

Hazel - Ja, vi havde en rigtig god dag! Kun lidt få skyer.

Frk. Nør - ja, jeg har været godt rundt i KBH. Nåede også lige hurtigt ind i et par butikker ;)

YASMINE said...

love ur pics & blog, thanx for sharing hun!