Aug 29, 2010

Søndags wokmad

PhotobucketPhotobucket

Lige nu sidder jeg og gnasker på det her - nøj, det blev godt! Søndagen er gået med tur til Bilka for at se på en sofa de havde tilbud på fra i dag. Den var ikke noget, da vi så den i virkeligheden. Den virkede ret cheap - både udseendesmæssigt og kvalitetsmæssigt. Så vi er stadig på sofa-jagt. Søndagsmiddagen er altså wokmad, som i kan se. Jeg blev inspireret af Sofie der for nogle dage siden lavede wokmad med peanuts. Jeg har ikke rigtig nogen opskrift på min her, da jeg bare hældte lidt i som jeg havde lyst til. Jeg kan dog oplyse om HVAD der er i: kylling, gulerødder, broccoli, hvidløg, frisk chili, peanuts, babymajs, forårsløg, nudler og så er det hele smagt til med lidt honning og engelsk sovs. Hvad spiser i på sådan en søndag? Måske kan vi inspirere hinanden.


This is what I'm eating right now. And it's very, very tasty!

11 comments:

TanjaBelinda said...

Hvor ser det lækkert ud! Har altid tænkt på at lave wok med peanuts, men ved ikke hvad jeg skal blande i. Er det bare almindelige saltede peanuts du har brugt?

Miss Jeanett said...

@ Tanja
Yes, jeg har bare brugt sådan nogle almindelig saltede peanuts - så behøvede jeg heller ikke at putte salt i retten :)

Janne B.T. said...

Det ser lækkert ud! Kan næppe inspirere. Har fået grov pasta med ketchup, tun og feta. Haha.

Guapizimo said...

Uhm det ser lækkert ud med alle de forskellige grønsager i, jeg er vild med wokmad!

Miss Jeanett said...

@ Janne
Haha det er da rigtig studenter-mad. Men det er jo også sidst på måneden! Godt vi får penge på tirsdag!

Tina said...

Ví har fået sådan en lækker karryret med hakket kylling og pasta som kæresten har lavet, mums... ;)
Jeres ser nu også lækkert ud :)
/Tina

Marijke said...

Wokmad med cashewnødder kan også anbefales! Vi laver tit en ret med sherry/soja sovs, som smager helt fantastisk.

Anonymous said...

Jeg er lige stødt ind i den blog, og tænkte, hvorfor har jeg ikke været her før? Super lækker blog, og lækkert med lidt fashion-insider-viden du deler ud af - specielt da jeg selv bor i Odense :)

Men i aften har manden og jeg fået biksemad - det er totalt søndagsmad, tøm dit køleskab for alt muligt ;)

Ellers kan jeg anbefale en super madblog: Newyorkerbyheart, hvis du ikke allerede kender den - der finder jeg hvertfald masser af inspiration selv :D

Hilsen Maj

Doktor S said...

Hehe..Lavede også wokmad efter jeg havde set Sofie´s indlæg

Pernille said...

Ej hvor ser det lækkert ud, man bliver jo helt sulten selvom man lige har spist (:

Miss Jeanett said...

@ Tina
Det lyder også lækkert!!

@ Marijke
Det lyder også godt. Jeg kan også rigtig godt lide cashewnødder i varme retter.

@ Maj
Hehe ja det ved jeg ikke - men stort velkommen til! Du må da meget gerne kigge forbi igen :)
Mmmm biksemad er også rigtig godt!

@ Marianne
Ja, man bliver hurtigt inspireret af hinanden når man læser de samme blogs.

@ Benny/Pernille
Mange tak, det smagte også fantastisk :)