Mar 3, 2010

Cola-crazy (and Shutter Island)

Hvis i nogensinde skulle ha' undret jer, så er det sådan det ser ud, når ens cola pludselig flår sit låg af og kaster halvdelen af dens indhold op på mine ben. Yesss, det stunt lavede jeg liiiige inden filmen skulle til at starte igår. Træls. Og desuden var filmen også skuffende (lovede et par af jer at komme med en mini-anmeldelse). Den fangede mig bare aldrig - historien var forudsigelig og karakterne var lidt ligegyldige. Filmen prøvede meget på, at være uhyggelig med effekter som "nu er han alene i den klamme gang på sindsyghospitalet... så får vi lige lyset til at gå ud - selvfølgelig". Der bliver jeg bare irriteret og føler lidt de fornærmer min intelligens. Er det ikke the oldest trick in the book eller sådan noget? Hold nu op. Det er lidt på højde med "Selvom jeg godt ved der er en morder løs i huset, så går jeg stadig ned i kælderen alene"-agtigt. Andre klassiske skræmme-effekter som døde børn og masser af regnvej/storm bliver også flittigt brugt. Og filmens slutning er bare på ingen måder overraskende - den så jeg komme min. 30 minutter før. I hate that. Nu lyder jeg måske meget negativ, men filmen er som sådan ikke dårlig. Den er bare "blaaaahhh" eller "leverpostej", som jeg plejer at sige. Hr. Kæreste var rørende enig og det er faktisk lang tid siden vi har været SÅ enige om en film. Mit råd: hvis i stadig gerne vil se den (Leo gør den okay), så gem jeres bio-penge til noget andet og lej den når den kommer på DVD.

Ps. Det skal lige sige, at jeg generelt HADER gysere. Ikke fordi jeg ikke kan lide at blive skræmt, men simpelthen fordi jeg synes de er platte. Det er nok også mit "problem" med den her film - den ligger simpelthen genre-mæssigt tættere på en gysere end en egentlig psykologisk thriller (som den lidt er blevet promoveret som).

---------------------------

This is what it looks like when your soda throws up on you just before the movie is about to start. Great. I saw Shutter Island last night and I was a bit disappointed. It's trying more to be a scary movie and a thriller - and I hate scary movies. Not because I don't like to be scared, but because I think they're corny and stupid. My advice: save your money and wait 'till it's out on DVD (and then rent it).

6 comments:

Maxie said...

i planned to see that movie too, but maybe i'll change my mind. Thanks for the advice!
x
la fille

Louise said...

Uha flot stunt med colaen!! :) Så skulle du både have vådt tøj OG se en dårlig film.. Jeg ville sagsøge ;D

Sundancekid said...

Min kæresten fik også tømt sin 1liters cola ud over gulvet sidst vi var i biffen. man bliver virkelig overrasket over hvor meget cola der alligevel er i de der bærger :D

Miss Jeanett said...

@ Maxie
You're welcome :)

@ Louise
Haha I know. Jeg var også meget stolt og Hr. Kæreste kunne ikke lade være med at grine af mig (men var dog så sød, at gå ned på toilettet og hente papir til colasøen imellem mine ben). God idé - jeg burde sagsøge!

@ Tuggie
Helt vildt meget! Jeg spildte ca. halvdelen og havde stadig nok cola til hele filmen!

Anonymous said...

Synes det gode ved filmen er, at man kan blive ved at sidde og vende den om. Altså tænk, hvis de HAR hjernevasket Teddy til at tro, at slutningen er som den er..

Miss Jeanett said...

@ Anonymous
Nahhh.... det synes jeg ikke gør den bedre. Desværre.